Tájékoztatunk, hogy ügyfélszolgálatunk az ünnepek alatt korlátozottan, csak e-mail útján lesz elérhető. Ügyfélszolgálatunk az ünnepeket követően 2025. január 6-án áll a rendelkezésedre.
Megértésedet és szíves együttműködésedet köszönjük!
Kellemes Ünnepeket kívánunk!

Irodalmi kommunikáció és műfajiság

Cikkszám: 
BK212249
Irodalmi kommunikáció és műfajiság
Kiadó:
Akadémiai Kiadó Zrt.
Szerző:
Hansági Ágnes
Kiadás éve:
2023
Oldalszám:
396
Kötés:
kartonált
Nyelv:
magyar
Szállítási idő:
3-5 nap
Raktáron
RRP: 8 000 Ft
5 680 Ft
Megtakarítás 2 320 Ft
Részletek
Annak ellenére, hogy Jókai Mór a világirodalom máig legnagyobb hatású magyar alkotója, az életmű feldolgozottsága meglepően alacsony: nem készült kritikai életrajz, sem katalógus az életében megjelent művekről, a fellelhető kéziratokról; keveset tudunk a szövegek poétikai, retorikai és irodalmi kommunikációs működésmódjairól. Szövegeinek a romantikához és a modernséghez való viszonya is a megoldatlan problémák közé tartozott, amely önmagán túlmutatóan a magyar irodalmi modernség kezdetének kérdését, a máig virulens „megkésettségmítoszokat” is érinti. Pedig a magyar századfordulós modernség Jókai Mór szövegeivel kezdődik.
A könyv fejezetei azt követik nyomon, hogy a magyar narratív fikció hagyományából Jókai mit tanul, és a 19. században kialakuló új nyilvánosság, a populáris kommunikáció új rendjére reagálva miként jut el a modernségig. A könyv a populáris kommunikáció, a populáris nyilvánosság, a falusi történet témái mellett Jókai olyan modern szövegeit tárgyalja, amelyek azt bizonyítják, hogy Flaubert nem Jókai ellenpontja, hanem társa a modern prózával való kísérletekben, amennyiben Jókai is a szcenikus szerkesztés, a deperszonalizáló elbeszélés, a metafikciós eljárások révén alkotta újra a regény műfaját.
Adatok
EAN:
9789634548522
Szállítási költség:
1290
Csomagajánlatok
Kiegészítő termékek
Irodalmi kommunikáció és műfajiság
Irodalmi kommunikáció és műfajiság
RRP: 8 000 Ft
5 680 Ft